Välkommen till Hultsfred brukshundklubb,
hos oss är alla välkomna oavsett vad du har för hund eller vem du är.

Trivselregler för planerna

• På våra planer tränar vi hund, rastning hänvisas till promenadstigarna förbi Kalvkätte gård.
  • Om olyckan är framme, plocka upp efter din hund.
  • Hundträning sker i enlighet med SBKs policy för hundhållning.
  • Kursverksamhet har företräde till plan och material, visa hänsyn och håll avstånd. På hemsidan finns information om när kurserna äger rum.
  • Hund som vid egen träning på klubben visar aggressivitet, gör utfall, eller på annat sätt uppträder hotfullt mot människa eller annan hund skall hållas kopplad och på behörigt avstånd från andra individer.
  • Ställ tillbaka hinder och annat material som det var innan.

• Vatten finns på gaveln av den lilla stugan mot Kalvkätte gård.
  • Rökning på plan är förbjuden och hänvisas till området vid sidan av stugan. Där finns också askkopp.
  • Våran altan är till för dig som tränar hund. Om du möblerar om ber vi dig att ställa tillbaka som det var innan.
  • Barn är självklart välkomna till klubben men det är förälderns eller den ansvariges ansvar att ha uppsikt över dem.
  • Glöm inte att lösa medlemskap i Hultsfred brukshundklubb för att nyttja våra planer och material. Om du har medlemskap i annan brukshundklubb är du välkommen att vid enstaka tillfällen träna hos oss.